Wednesday, April 19, 2006

Emergency Room Diary ca. 11

ENDNU EN DAG I KUNSTENS TJENESTE

En god kunstner er ike nødvendigvis et godt menneske‰ sagde min
mentor og gode ven Poul Borum engang til mig. Men hvad er det
kunsten gør ved det menneske der udøver den. Bliver han stjerne der
funkler eller en rotte i en kloak. Det kommer jo meget an på
omgivelserne. Jeg kender en kunstner hvis verden er et paradis på jord,
men jeg kender også en, for hvem de finkulturelle døre er lukket hård og
fast i. Han hedder Christian von Hornsleth og jeg har faktisk foreslået
vores store Leder at invitere ham med til Emergency Rooms festlige,
foretagsomme flytbare fest. Det er ikke sket endnu, men jeg har talt
med vores Store Leder om eventuelt at tage en runde til og se om ikke
vi kan finde flere politiske fronfigurer til Nikolaj, Berlin, New York-aksen.
Måske kunne Hornsleth, min og en række andre kulturpersonligheders
organisation The Futlistic Society hjælpe revolutionen lidt på vej.
Så kære Emergency Room-kunstnere. Støt om om vor store Leder og
inspirér ham til at gøre EM til en folkebevægelse!
Allah Achbar
Inshallah

1 comment:

Thierry Geoffroy said...

thank you Morten for all the recent list of artists impressing you.
I also have participated activly to Christian lonely tour de force and I am positif , but at the moment we have more start to make the training part of the daily 12 o' clock activity that you are welcome to give a look . so I to say we are more obsess by spoting the racist hiden strategy filling up the local national paper ....we have started

How do you feel about what is going
NOW today just here .... nice to know soon

do you think the emergency room can give another dimention to the debate ?
Colonel