Saturday, April 22, 2006

FRIISFASTDIARY NR. 13

ENDNU EN DAG I KUNSTENS TJENESTE
FRIISFASTDIARY NR. 13
MARLBORO, KAFFE OG GLÆDE. Jeg er i dag fyldt til randen med
glæde, ikke nok med at solen skinner på mit elskede København, den
skinner også fra min computerskærm, iMac hedder produktet, hvor jeg
har fået en kommentar til friisfastdiary Nr. 12, en person ved navn LR
skriver følgende:
‰Tak for biddet, Friis.
Det er min oplevelse at inklusion er et modeord indenfor
pædagogikken. Det kunne det også blive for kunsten. Inklusion står for
viljen til at kunne favne alle trods forskelligheder og forstå og respektere
individuelle behov. Ingen er udelukket fra fællesskabet. Emergency
Room skaber ikke projekter a la relationel æstetetik. Emergency Room
er kommunikation, der kræver lydhørhed, som en debat om debatten.
Vor Store Leder er helt sikkert anti-racist. Måske ønsker han at
stimulere øvrige Emergency kunstnere til at tænke det samme. Måske
ønsker han bare debat og vudering af evnen til inklusion.‰
Den seneste tid har mit ærinde, som Emergency Room-skribent jo
netop været at inkludere flere kunstnere, og nedtone
gruppeudstillingsbilledet af udstillingen, ved, ved hjælp af et flydende,
frejdigt, forrrygende og formøjeligt kunstnerjagt, at lave et FLOW af
kunstnere der konstant bliver inkluderet i en politiseret kunstpraksis,
som vi jo, i disse tider, har diger brug for. Fuck You At Lovers skrev jeg
på et tidspunkt, et citat lånt af Christian von Hornsleth, for det vi har brug
for er ikke kunstelskere, men KUNSTKOMBATTANTER, det jeg kan
savne er en ultrapersonlig tilgang, til den glæde eller vrede som det
politiske landskab provokerer i sofaen, foran det som nogle har valgt af
kalde nyheder, men som i dag er det reneste, skæreste propaganda,
KÆRE KUNSTNERE, JEG VIL SE JER FLÅ HJERTET UD AF JERES
BRYST, OG HÆNGE DET BLØDENDE OP PÅ UDSTILLINGSVÆGGEN
på aksen København, Berling, New York
KONTROLTAB ER BEDRE END TILLID
Guten Nachmittag
Sieg EM

No comments: